Dlaczego filtr był od citroena nie mam pojęcia :)
Nie wiem kto wymyślił śruby w takim miejscu.poniedziałek, 23 maja 2011
7afe wróciło z reklamacji :)
Dzisiaj krótkie fotostory, po 2 miesiącach czekania dostałem 7afe po rozebraniu silnika jestem bardzo zadowolony, jak widać na zdjęciach stan bardzo dobry, delikatnie zapieczone pierścienie olejowe ale nocka w nafcie powinna im pomóc. Tłoki wyglądają na żywo dużo lepiej, zdjęcia robiłem telefonem dlatego nie widać efektu, na każdą sztukę potrzebowałem około 2 godzin, najpierw mycie następnie szlifowanie niedokładności odlewu, następnie papiery ścierne 240 -> 320 -> 400 -> 500 -> 800 i na koniec dremel + pasta polerska. Takie czyszczenie tłoków oraz obróbka głowicy ma podobno zapobiegać spalaniu stukowemu i osadzaniu się nagaru.
Jaka instalacja gazowa corolla 1.3 1.6 4e-fe 4a-fe
Jak niektórzy wiedzą jestem zwolennikiem instalacji gazowych, w ostatnim czasie już kilka osób pytało się mnie jaką instalację założyć do toyoty corolli 4e-fe oraz 4a-fe dlatego zdecydowałem się napisać o tym kilka zdań.
Przed montażem instalacji gazowej należy się najpierw zastanowić jak długo będziemy jeszcze jeździć tym samochodem, jakie są roczne przebiegi oraz czy instalacja na pewno się zwróci, można sobie pomóc np takim kalkulatorem . Następnie należy zastanowić się która generacja instalacji będzie nam najlepiej odpowiadać. Do wyboru mamy w zasadzie tak zwaną II gen czyli instalację podciśnieniową z elektrycznym sterownikiem, oraz instalację IV generacji czyli sekwencję. Rożnica w cenie montażu jest dosyć znaczna ponieważ instalację II generacji można założyć już za 1500zł natomiast najtańsza sekwencja to około 2000zł.
Różnice między tymi instalacjami są dosyć spore, instalacja II generacji wymaga założenia zwężki w dolocie czyli miksera, co powoduje spadek mocy zarówno na gazie jak i benzynie, przy odpowiednio dobranym mikserze nie jest to różnica ogromna ale na pewno odczuwalna. Co do samych mikserów w silniku efe miałem 5 rożnych mikserów najlepsze efekty oraz stabilną mieszankę uzyskałem na mikserze szczelinowym od forda mondeo z silnikiem 2.0 niestety więcej danych nie pamiętam, w silniku afe mikser w najwęższym miejscu ma 36mm i jest to moim zdaniem optimum do tego silnika. Wracając do różnic między instalacjami, sekwencja zapewnia lepsze dawkowanie gazu, mniejsze spalanie, większe osiągi i jest na pewno bezpieczniejsza dla silnika, jednak dobrze założona II gen będzie tańsza zarówno w instalacji jak i serwisowaniu, nie powinna również znacząco wpłynąć na żywotność silnika.
Jakiego producenta założyć elementy:
Sprawdzone i polecane podzespoły do tych silników to
Reduktor - Tomasetto Alaska (tani, dobry i do tej mocy zupelnie wystarczający)
Elektronika - Stag 200-300
Wtryskiwacze - Hana (czarne) ewentualnie w tańszej opcji valtec lub ostatnio bardzo chwalone OMVL
Koszt takiej instalacji jet bardzo różny w zależności od regionu na tańszych wtryskach jest to 2000-2500zł , na wtryskach hana 2400-3000zł. Cena jest różna również w zależności od tego czy kolektor ssący będzie ściągany, według mojego znajomego dostęp jest bardzo dobry i nie ma konieczności ściągania kolektora w tych silnikach
Przed założeniem gazu należy pamiętać iż instalacja gazowa nie jest cudownym środkiem do oszczędzania pieniędzy, jest wielu druciarzy którzy w przeciągu kilku godzin potrafią skutecznie uszkodzić samochód i narobić masę problemów. Należy pamiętać że samochód przed montażem instalacji musi być w 100% sprawny na benzynie, a instalacja musi zostać założona w sprawdzonym i polecanym warsztacie. Polecane warsztaty można sprawdzić na lpg forum.
Za niedługo mam nadzieję że będę mógł wrzucić kilka ciekawych rozwiązań związanych z instalacjami gazowymi, dzięki chłopakom z firmy Auto - Dakar będę miał dostęp do najnowszego sterownika KME z kilkoma ciekawymi opcjami, ale o tym będzie osobny wpis.
Przed montażem instalacji gazowej należy się najpierw zastanowić jak długo będziemy jeszcze jeździć tym samochodem, jakie są roczne przebiegi oraz czy instalacja na pewno się zwróci, można sobie pomóc np takim kalkulatorem . Następnie należy zastanowić się która generacja instalacji będzie nam najlepiej odpowiadać. Do wyboru mamy w zasadzie tak zwaną II gen czyli instalację podciśnieniową z elektrycznym sterownikiem, oraz instalację IV generacji czyli sekwencję. Rożnica w cenie montażu jest dosyć znaczna ponieważ instalację II generacji można założyć już za 1500zł natomiast najtańsza sekwencja to około 2000zł.
Różnice między tymi instalacjami są dosyć spore, instalacja II generacji wymaga założenia zwężki w dolocie czyli miksera, co powoduje spadek mocy zarówno na gazie jak i benzynie, przy odpowiednio dobranym mikserze nie jest to różnica ogromna ale na pewno odczuwalna. Co do samych mikserów w silniku efe miałem 5 rożnych mikserów najlepsze efekty oraz stabilną mieszankę uzyskałem na mikserze szczelinowym od forda mondeo z silnikiem 2.0 niestety więcej danych nie pamiętam, w silniku afe mikser w najwęższym miejscu ma 36mm i jest to moim zdaniem optimum do tego silnika. Wracając do różnic między instalacjami, sekwencja zapewnia lepsze dawkowanie gazu, mniejsze spalanie, większe osiągi i jest na pewno bezpieczniejsza dla silnika, jednak dobrze założona II gen będzie tańsza zarówno w instalacji jak i serwisowaniu, nie powinna również znacząco wpłynąć na żywotność silnika.
Jakiego producenta założyć elementy:
Sprawdzone i polecane podzespoły do tych silników to
Reduktor - Tomasetto Alaska (tani, dobry i do tej mocy zupelnie wystarczający)
Elektronika - Stag 200-300
Wtryskiwacze - Hana (czarne) ewentualnie w tańszej opcji valtec lub ostatnio bardzo chwalone OMVL
Koszt takiej instalacji jet bardzo różny w zależności od regionu na tańszych wtryskach jest to 2000-2500zł , na wtryskach hana 2400-3000zł. Cena jest różna również w zależności od tego czy kolektor ssący będzie ściągany, według mojego znajomego dostęp jest bardzo dobry i nie ma konieczności ściągania kolektora w tych silnikach
Przed założeniem gazu należy pamiętać iż instalacja gazowa nie jest cudownym środkiem do oszczędzania pieniędzy, jest wielu druciarzy którzy w przeciągu kilku godzin potrafią skutecznie uszkodzić samochód i narobić masę problemów. Należy pamiętać że samochód przed montażem instalacji musi być w 100% sprawny na benzynie, a instalacja musi zostać założona w sprawdzonym i polecanym warsztacie. Polecane warsztaty można sprawdzić na lpg forum.
Za niedługo mam nadzieję że będę mógł wrzucić kilka ciekawych rozwiązań związanych z instalacjami gazowymi, dzięki chłopakom z firmy Auto - Dakar będę miał dostęp do najnowszego sterownika KME z kilkoma ciekawymi opcjami, ale o tym będzie osobny wpis.
Subskrybuj:
Posty (Atom)