Ostatecznie udało się zaadoptować komputer z silnika 4afe dzięki czemu mam podpięty czujnik spalania stukowego. Układ zapłonowy to niezły wytwór, komputer 4afe który współpracował ze zintegrowanym aparatem zapłonowym, aparat zapłonowy 4age, cewka oraz igniter z 4age jeszcze innej generacji.
Lista modyfikacji poniżej, napisałem tyle ile pamiętam a było pewnie sporo więcej.
Sprawy mechaniczne przy silniku:
- spolerowanie tłoków
- wymiana uszczelniaczy zaworowych
- szlifowanie zaworów (3 kąty)
- planowanie głowicy
- przeróbka pompy płynu chłodniczego z 7afe
- koło pasowe, koło rozrządu 4age
- pasek porsche 944
- napinacz 7afe
- termostat wraz z obudową 4age, przykręcany do skrzyni
- regulowane koła rozrządu
- przeróbka obudowy rozrządu 7afe & 4age
- metalowa uszczelka pod głowicę 0.4mm
- klej do uszczelek pod głowicę Loctite
- nowe mocowanie pompy wspomagania
- nowe mocowanie alternatora
- mocowanie kompresora
- automatyczny napinacz paska wieloklinowego z audi
- śruby głowicy 4age
Modyfikacje kompresora:
- skrócenie oraz spawanie by mudmaster.pl
- nowy olej from US&A by croom
- nowy smar do łożysk wysokoobrotowych Amsoil by croom
- flansza na 60mm
Modyfikacje karoserii i inne
- wycięcie wzmocnienia pasa przedniego
- przeróbka podłużnicy od strony pasażera
- chłodnica honda civic
- przeróbka mocowań chłodnicy
- przeróbka mocowań chłodnicy oleju
- przeróbka pasa przedniego, mocowania zderzaka, zderzaka
- wycięcie grilla
- filtr stożkowy simota (chyba będę musiał kupić coś lepszego)
- przeróbka instalacji elektrycznej, przede wszystkim zapłonu ( 3 dni pracy żeby zapłon ogarnąć)
- przeróbka układu wydechowego – 4-2-1
- zbudowanie układu dolotowego kompresor – przepustnica ( cały dzień lub więcej, IC się nie zmieścił)
- obspawanie podłużnic
- wspawanie termopary
- przeróbka kapliczki
Lista części (tyle ile pamiętam):
- pasek rozrządu
- napinacz rozrządu
- komplet simeringów i uszczelek silnika
- sprzęgło 4afe/7afe
- regulowane koła rozrządu
- pasek wieloklinowy osprzętu
- wskaźnik EGT Auto Guage + termopara
- wskaźnik ciśnienia w kolektorze ssącym również AG
- kopułka, palec, świece kable zapłonowe
- olej fuchs CFE 10w40
- filt oleju mann
- opaski zaciskowe ponad 50 sztuk (dolot, układy chłodzenia itp.)
- rury do ukł chłodzenia
- rury do ukł dolotowego
- węże gumowe i silikonowe ukł chłodzenia + dolot
- stożek x2 (obecnie jeżdżę na wolnossącym + filtr na kompresor)
- kompresor eaton m45
- płaskowniki, kątowniki na mocowania osprzętu ok 4m
- zawór dv
- napinacz paska wieloklinowego audi
Szczególne podziękowania dla Krzysztofa Szeszko z JG MOTO, bez jego wiedzy, pomocy i części projekt znacznie by się opóźnił. Ponadto podziękowania dla mecha i prażyna z CC oraz całej ekipy 4age.pl
Jeszcze zdjęcia z budowy, niestety robione telefonem ale coś tam widać.
Pierwsze odpalenie
Problemy z iskrą, świece wykręcone.
Problemy z iskrą na wkręconych świecach
Zapłon poprawiony
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz