poniedziałek, 3 października 2011

7AGE prawie 7AGZE czyli stage1 zakończony

Wreszcie po kilku miesiącach prac silnik odpalony, zabierając się za projekt myślałem że w 2-3 tygodnie uda mi się zrobić wszystko mając silnik praktycznie złożony, niestety licząc że spędzałem w garażu 10-12 godzin dziennie i tak wyszedł ponad miesiąc pracy, spowodowane było to masą problemów których nie przewidziałem, koniecznością wyspawania mocowań dla całego osprzętu silnika, napinacza i kompresora, dodatkowo dużo nerwów napsuł mi układ zapłonowy. Większość rzeczy robiłem pierwszy raz w życiu co również miało znaczący wpływ na długość budowy, np żeby nauczyć zakładać się regulowane koła rozrządu ściągałem rozrząd pięć razy, obecnie nie zajęło by mi to więcej jak godzinę. Silnik pracuje teraz w wersji wolnossącej, kompresor jest bez sprzęgła więc kręci się cały czas razem z silnikiem ale jak pisałem nie jest połączony z przepustnicą. Do momentu dozbierania gotówki na komputer, strojenie i sondę szerokopasmową samochód jeździ na instalacji 2 generacji delikatnie podlany gazem, EGT podczas spokojnej jazdy nie przekracza 700-750stopni, na chwilę obecną samochód przejechał 300km bez najmniejszych problemów, chociaż muszę przyznać że jeżdżę z ręką na sercu bacznie obserwując wszystkie wskaźniki.

Ostatecznie udało się zaadoptować komputer z silnika 4afe dzięki czemu mam podpięty czujnik spalania stukowego. Układ zapłonowy to niezły wytwór, komputer 4afe który współpracował ze zintegrowanym aparatem zapłonowym, aparat zapłonowy 4age, cewka oraz igniter z 4age jeszcze innej generacji.




Lista modyfikacji poniżej, napisałem tyle ile pamiętam a było pewnie sporo więcej.

Sprawy mechaniczne przy silniku:
- spolerowanie tłoków
- wymiana uszczelniaczy zaworowych
- szlifowanie zaworów (3 kąty)
- planowanie głowicy
- przeróbka pompy płynu chłodniczego z 7afe
- koło pasowe, koło rozrządu 4age
- pasek porsche 944
- napinacz 7afe
- termostat wraz z obudową 4age, przykręcany do skrzyni
- regulowane koła rozrządu
- przeróbka obudowy rozrządu 7afe & 4age
- metalowa uszczelka pod głowicę 0.4mm
- klej do uszczelek pod głowicę Loctite
- nowe mocowanie pompy wspomagania
- nowe mocowanie alternatora
- mocowanie kompresora
- automatyczny napinacz paska wieloklinowego z audi
- śruby głowicy 4age

Modyfikacje kompresora:
- skrócenie oraz spawanie  by mudmaster.pl
- nowy olej from US&A by croom
- nowy smar do łożysk wysokoobrotowych Amsoil by croom
- flansza na 60mm

Modyfikacje karoserii i inne
- wycięcie wzmocnienia pasa przedniego
- przeróbka podłużnicy od strony pasażera
- chłodnica honda civic
- przeróbka mocowań chłodnicy
- przeróbka mocowań chłodnicy oleju
- przeróbka pasa przedniego, mocowania zderzaka, zderzaka
- wycięcie grilla
- filtr stożkowy simota (chyba będę musiał kupić coś lepszego)
- przeróbka instalacji elektrycznej, przede wszystkim zapłonu ( 3 dni pracy żeby zapłon ogarnąć)
- przeróbka układu wydechowego – 4-2-1
- zbudowanie układu dolotowego kompresor – przepustnica ( cały dzień lub więcej, IC się nie zmieścił)
- obspawanie podłużnic
- wspawanie termopary
- przeróbka kapliczki


Lista części (tyle ile pamiętam):
- pasek rozrządu
- napinacz rozrządu
- komplet simeringów i uszczelek silnika
- sprzęgło 4afe/7afe
- regulowane koła rozrządu
- pasek wieloklinowy osprzętu
- wskaźnik EGT Auto Guage + termopara
- wskaźnik ciśnienia w kolektorze ssącym również AG
- kopułka, palec, świece kable zapłonowe
- olej fuchs CFE 10w40
- filt oleju mann
- opaski zaciskowe ponad 50 sztuk (dolot, układy chłodzenia itp.)
- rury do ukł chłodzenia
- rury do ukł dolotowego
- węże gumowe i silikonowe ukł chłodzenia + dolot
- stożek x2 (obecnie jeżdżę na wolnossącym + filtr na kompresor)
- kompresor eaton m45
- płaskowniki, kątowniki na mocowania osprzętu ok 4m
- zawór dv
- napinacz paska wieloklinowego audi


Szczególne podziękowania dla Krzysztofa Szeszko z JG MOTO, bez jego wiedzy, pomocy i części projekt znacznie by się opóźnił. Ponadto podziękowania dla mecha i prażyna z CC oraz całej ekipy 4age.pl 


Jeszcze zdjęcia z budowy, niestety robione telefonem ale coś tam widać. 









































Pierwsze odpalenie



Problemy z iskrą, świece wykręcone. 


Problemy z iskrą na wkręconych świecach



Zapłon poprawiony


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz