wtorek, 17 maja 2011

jak wywołać kody diagnostyczne błyskowe corolla e10 e11 4efe 4afe carina celica





Temat wielokrotnie wałkowany na różnych forach jednak zawsze mam problem z jego odnalezieniem dlatego zebrałem informacje i wrzucam je tutaj.

Wywołanie kodów diagnostycznych/ błyskowych jest bardzo proste ale jest możliwe tylko w starszych silnikach corolli wyposazonych w gniazdo diagnostyczne jak na powyższym zdjęciu, w silnikach vvti ze złączem obd2 nie ma takiej możliwości.Gniazdo diagnostyczne znajduje się obok kielicha amortyzatora od strony kierowcy.

Aby wywołać kody należy wyłączyć zapłon zewrzeć zworka (np kawałek drutu)  ze sobą styki TE1 i E1 w gnieździe diagnostycznym. Następnie należy włączyć zapłon, wtedy zacznie migać kontrolka Check Engine, jeżeli mruga ona cały czas w równych odstępach czasu oznacza to że wszystko jest ok i komputer nie wykrywa żadnych błędów. Jeżeli mruga kilka razy następnie następuje chwila przerwy oznacza to że komputer znalazł błąd.

Błędy mogą być dwu oraz jedno cyfrowe, jeżeli kontrolka mrugnęła 2 razy następnie była krótka przerwa i mrygneła raz  oznacza to że komputer wykrył błąd 21. Jeżeli kontrolka mrugnęła 2 razy następnie była krótka przerwa i mrygneła raz później nastąpiła dłuższa przerwa po której kontrolka mrugnęła 4 razy a po krótkiej przerwie raz oznacza to że najpierw był kod 21 później 41. Jeżeli nie uda nam się za pierwszym razem odczytać kodu nie ma się czym przejmować po wyświetleniu wszystkich kodów są one wyświetlane od nowa.
Poniżej lista błędów

1    Sygnał jest sprawny.
2    Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód.
3    Sygnał zapłonu ze wzmacniacza.
4    Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód.
6    Sygnał obrotomierza lub obwód, brak obrotów, sygnał GMP.
7    Czujnik położenia przepustnicy /potencjometr/ lub jego obwód.
8    Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód.
9    Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód.
10   Sygnał rozruchu lub obwód.
11   Sygnał wyłącznika klimatyzacji lub obwód.
Toyota TCCS /2
12   Sygnał obrotomierza lub obwód.
13   Sygnał obrotomierza lub obwód.
14   Sygnał zapłonu ze wzmacniacza.
16   Sygnał kontroli jazdy lub obwód.
21   Sonda lambda lub jej obwód, zanikanie sygnału sondy lambda.
22   Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego  obwód.
24   Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód.
25   Sonda lambda lub jej obwód, uboga mieszanka.
26   Sonda lambda lub  jej obwód, bogata mieszanka.
27   Sonda lambda lub jej  obwód.
28   Sonda lambda lub jej  obwód.
31   Przepływomierz powietrza lub jego obwód.
31   Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód.
32   Przepływomierz powietrza wychyłowy lub jego obwód.
34   Sygnał ciśnienia turbodoładowania lub obwód.
35   Sygnał ciśnienia turbodoładowania lub obwód.
41   Czujnik położenia przepustnicy /potencjometr/ lub jego obwód.
42   Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód.
43   Sygnał rozruchu lub obwód.
47   Czujnik położenia przepustnicy /potencjometr/  lub jego obwód.
51   Sygnał wyłącznika klimatyzacji lub obwód.
52   Czujnik spalania stukowego lub jego obwód.
53   Układ sterowania czujnika spalania stukowego lub obwód.
54   Sygnał chłodnicy powietrza układu turbodoładowania.
55   Czujnik spalania stukowego /V6/ lub jego obwód.

Kody mają zastosowanie prawdopodobnie do wszystkich toyot



Można wykonać również rozszerzony test diagnostyczny. W tym celu na wyłączonym zapłonie nalezy zmostkować styki TE2 oraz E1, włączyć zapłon ( lampka chcek engine powinna mrygać 4 razy na sekundę) odpalić silnik, rozpędzić się ponad 10km/h i jechać w normalnych warunkach, zastrzymać się (nie gasząc silnika) Zmostkować TE1 oraz E1 i odczytać błędy, następnie wyłączyć zapłon i wyciągnąć zworki.





Kasowanie błędów jest bardzo proste wystarczy wyjąć bezpiecznik EFI 15A lub zdjąć klemę z akumulatora.



Można również za pomocą kodów błyskowych sprawdzić poduszki powietrzne, ten temat został dokładnie opisany przez kolegę Kopia z CC

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz