Wymiana rozrządu w silniku 4efe w e10 została rewelacyjnie opisana przez kolegę czmiel na jego blogu
Od siebie dorzucę tylko komentarz dotyczący corolli e11 oraz wymiany pompy wody.
Zdjęcie pochodzi z bloga czmiela zaznaczyłem jedynie różnicę między e10 a e11, nowsza wersja 4efe posiada czujnik położenia wału, zmianie uległo więc koło zębate pokazane na zdjęciu, na swoim obwodzie posiada koronę którą bardzo łatwo uszkodzić podczas zdejmowania koła. Koło ciężko kupić niektórzy sprzedawcy wiedzący o problemie potrafią wycenić je nawet na 250zł przy czym nowe w ASO kosztuje 120zł bez żadnych zniżek.
Często pojawia się pytanie czy przy wymianie rozrządu wymieniać pompę wody. Otóż w silniku 4efe nie jest ona napędzana paskiem rozrządu, jej wymiana nie jest szczególnie uciążliwa nawet ze złożonym rozrządem dlatego też nie jest ona konieczna, natomiast w silniku 4afe gdzie na pierwszy rzut oka sytuacja wygląda podobnie polecam zmienić pompę wody przy wymianie rozrządu ponieważ jest tam bardzo ciasno.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz